Jij en eten

gaat over jou en je relatie met eten en voeding. Het gaat over gewoon goed voor jezelf en je lichaam zorgen.
Soms vraagt dit wat extra aandacht.

  • Misschien sta je op gespannen voet met eten.
  • Merk je dat je vastzit in patronen en gewoontes die je niet meer voeden.
  • Eet je meer dan je lief. en wil je meer genieten van eten.
  • Het kan ook zijn dat je om gezondheidsredenen een ander eetpatroon moet volgen.
  • Zoek je inspiratie en alternatieven om anders te koken. Zonder gluten, zonder lactose of suiker.
  • Of wil je meer vegetarisch op het menu en weet je niet zo goed hoe.

Aandacht

toevoegen aan je menu is een belangrijk ingrediënt om meer ontspannen met eten om te gaan. Ik spreek uit eigen ervaring. Het beoefenen van mindfulness en meditatie heeft voor mij het verschil gemaakt.
Het is een milde manier van experimenteren en onderzoeken hoe jij het met eten doet en waar je het misschien anders wilt.

Niet aan de hand van nieuwe regels of feiten over hoe het zou moeten of hoort maar zelf ontdekken wat het beste past bij jou. Zodat je in je dagelijkse leven kleine aanpassingen kunt doen in de richting die je wilt.

Samen koken

helpt om inzicht te krijgen en kan gewoon bij jou thuis in de keuken. Recepten uitproberen, in pannen roeren en ondertussen praten over wat er speelt of waar je tegenaan loopt. Heb je vragen of wil je meer informatie neem dan contact met me op.